Date: 2018-04-18

UMOWA REJESTRACYJNA FOTOGRAFA

SPIS TREŚCI

DEFINICJE

§ 1 PRAWA i LICENCJE

§ 2 KONTO FOTOGRAFA

§ 3 POLITYKA PRYWATNOŚCI

§ 4 CENY

§ 5 OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

§ 6 POSTANOWIENIA OGÓLNE

"Rejestrując się w serwisie FotoPressArt potwierdzasz, że masz skończone 18 lat i zgadzasz się na zasady i warunki opisane w niniejszym dokumencie oraz wynikające z nich konsekwencje prawne. Jeżeli nie przeczytałeś tej Umowy, prosimy o nie rejestrowanie się. W przypadku pytań prosimy o kontakt z FotoPressArt.

 

Umowa opisuje warunki i zasady oraz wynikające z nich zobowiązania prawne pomiędzy Fotografem i FotoPressArt Robert Gajda (FPA), prawa przekazywane przez Fotografa  do FPA wraz z fotografiami, filmami, pracami i innymi produktami włączając w to właściwe im słowa kluczowe, metadane, tytuły oraz to jak FPA może ich używać, obowiązki FPA i Fotografa.

FPA rezerwuje sobie prawo do uzupełniania i zmieniania Umowy jeżeli będzie to konieczne. FPA poinformuje Fotografa 30 dni przed datą wprowadzenia planowanych zmian za pośrednictwem poczty email lub poprzez informację na stronie głównej serwisu FPA. Fotograf zgadza się by zmiany te były dla niego prawnie wiążące. Jeżeli Fotograf nie zgadza się na planowane zmiany, wówczas zobowiązuje się do usunięcia z serwisu FPA wszystkich lub tych Mediów co do których nie zgadza się, aby miały zastosowanie zmiany i do poinformowania o tym FPA za pośrednictwem poczty email na adres biuro@fotopressart.pl

DEFINICJE

FPA - FotoPressArt Robert Gajda Komornicy przy ulicy Dzikiej 1 w Polsce i prowadząca serwis internetowy pod adresem fotopressart.pl i fotopressart.pl.

Fotograf - osoba która ukończyła 18 lat i posiadająca zdolność do podejmowania czynności prawnych, oferująca fotografie do których posiada prawa autorskie i prawa do ich upubliczniania oraz sprzedaży na stronach internetowych FPA.

Użytkownik - osoba fizyczna lub prawna, w imieniu której działa upoważniona osoba fizyczna, mająca zdolność prawną kupująca Licencje lub Produkty w serwisie FPA.

Licencja - warunki i zasady użytkowania Mediów przez Użytkownika, zdefiniowanych w Umowie Licencyjnej.

Media - produkty które mogą być dostępne w formie całkowicie fizycznej, fizycznej z cyfrową zawartością lub wyłącznie cyfrowej przesyłane przez Fotografa do FPA w celu ich prezentacji, promocji i sprzedaży.

§1 PRAWA i LICENCJE

  1. Fotograf potwierdza, że posiada prawo autorskie do Mediów przesłanych do FPA i ma prawa do dysponowania nimi.
  2. Fotograf daje FPA licencję i prawa na obszar całego świata do reprodukowania, publicznej prezentacji, promocji, publikowania, promowania, sublicencjonowania Mediów przekazanych do FPA na wszystkich polach działania do czasu zakończenia tej Umowy.
  3. Fotograf daje FPA prawa do publicznego prezentowania, promowania i sprzedaży w imieniu Fotografa swoich Mediów przekazanych do FPA  bez ograniczeń państwowych lub terytorialnych.
  4. Fotograf daje również FPA bezpłatnie i bez warunku rekompensaty, niewyłączne prawa na obszar całego świata do używania imienia i nazwiska Twórcy i Mediów w powiązaniu z działalnością promocyjno – marketingową FPA.
  5.  FPA  może według swojego uznania nie skorzystać z niektórych lub wszystkich wymienionych w punktach 1 – 4 praw bez jakiejkolwiek odpowiedzialności w stosunku do Fotografa.
  6. Twórca daje prawo FPA  do dodawania, modyfikowania lub usuwania informacji dotyczących jego Mediów lub w celu zarządzania, sprzedaży lub ich licencjonowania.
  7. FPA będzie miało prawo ale nie obowiązek do sprzedaży licencji na użytkowanie Mediów swoim klientom zgodnie z polityką licencjonowania FPA.
  8. Fotograf zobowiązuje się do dostarczenia ważnego i prawidłowego zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku (Model Release i/lub Property Release)  dla wszystkich fotografii i filmów dostarczonych FPA, które zawierają identyfikowalne twarze lub części ludzkiego ciała lub inne identyfikowalne atrybuty. Media bez zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku, które przedstawiają identyfikowalne osoby mogą być zaakceptowane przez FPA według jej uznania jako Media tylko do użytku edytorskiego. Fotograf zgadza się dostarczać FPA zdjęcia i filmy tylko do użytku edytorskiego wiernie przedstawiające temat wraz ze szczegółowym opisem i właściwymi słowami kluczowymi.
  9. Do wyłącznych obowiązków Fotografa należy pozyskanie i utrzymywanie wszystkich oryginalnych zgód na rozpowszechnianie wizerunku (Model Release i/lub Property Release) oraz kompletnych i dokładnych warunków rozpowszechniania.
  10. Fotograf dostarczy FPA elektroniczną wersję zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku (Model Release i/lub Property Release). Przekazanie nieprawidłowego, fałszywego lub wadliwego zezwolenia traktowane jest jako istotne naruszenie Umowy i może skutkować jej natychmiastowym zerwaniem bez powiadomienia.
  11. Fotograf potwierdza, że osoby przedstawione na fotografiach lub filmach nie będą dochodzić swoich praw w przypadku ich publikacji i zobowiązuje się pokryć wszystkie uzasadnione roszczenia stron trzecich w przypadku złamania ich praw w wyniku publikacji Mediów dostarczonych przez Fotografa bez prawidłowego zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku (Model Release i/lub Property Release).
  12. Prawa autorskie do Mediów pozostają własnością ich właścicieli i nie są transferowane do FPA na podstawie tej umowy.

§ 2 KONTO FOTOGRAFA

  1. Na podstawie danych dostarczonych przez Fotografa podczas rejestracji, FPA utworzy konto Fotografa.
  2. FPA ma prawo odmówić utworzenia konta lub zamknąć istniejące konto w przypadku:
    1. łamania praw stron trzecich włączając w to prawo do wizerunku,
    2. oszustwa,
    3. łamania praw autorskich,
    4. dostarczania Mediów o charakterze obscenicznym, promujących przemoc lub mogących być interpretowane jako zniesławiające,
    5. w przypadku dostarczania przez Fotografa Mediów niezgodnych z zaleceniami FPA,
    6. z powodu łamania przez Fotografa warunków tego lub innych umów pomiędzy Fotografem a FPA.
    7. gdy FPA uzna to za konieczne.
  3. Fotograf wstawia, usuwa i zarządza Mediami na swoim koncie..
  4. FPA ma prawo, ale nie obowiązek zatwierdzania przesłanych Mediów, zanim zostaną one udostępnione klientom FPA. Media, które łamią prawo i polityki FPA nie będą akceptowane i zostaną usunięte z serwisu FPA.
  5. Fotograf może mieć tylko jedno konto, a w przypadku jego zamknięcia konieczna jest pisemna zgoda FPA do założenia nowego konta.
  6. Fotograf po rejestracji ma dostęp do następujących funkcji konta:
    1. Media menadżer
    2. Raport sprzedaży
    3. Profil
    4. Portfolio
  7. Fotograf zobowiązuje się do przeczytania instrukcji obsługi funkcji konta dostępnej na stronie Fotograf/Instrukcja i obsługi  konta zgodnie z instrukcją. Instrukcja dostępna jest tylko dla zarejestrowanych Fotografów. Wiedza do zarządzania kontem Fotografa jest konieczna do prawidłowej prezentacji i wyceny Mediów. Wszelkie pytania dotyczące funkcji serwisu FPA dostępnych dla Fotografa, można kierować do FotoPressArt.
  8. FPA rezerwuje sobie prawo do ograniczenia dostępu do niektórych funkcji serwisu lub odrzucenia Mediów, jeżeli ich jakość i zawartość nie spełnia wymagań FPA, a w szczególności:
    1. Jeżeli rozdzielczość Mediów jest niska (poniżej 4.0 megapikseli) lub rozdzielczość jest sztucznie zwiększona.
    2. Jeżeli Fotograf przesłał kilka wersji tych samych Mediów np. różniących się jedynie wersją kolorystyczną lub ujęcie nieznacznie różni się kątem fotografowania,
    3. Jeżeli Media zawierają nadruki daty, znaki wodne lub sztucznie dodawane elementy takie jak np. ramki.
    4. Jeżeli Media są źle naświetlone lub nieostre.
    5. Jeżeli hasłą opisujące Media są nieprawidłowe lub mylące, lub zbyt ogólne by prawidłowo identyfikować Media. Fotograf zgadza się używać tylko haseł w języku angielskim lub polskim.
    6. Jeżeli Fotograf przesłał Media tylko do celów edytorskich, bez szczegółowego opisu wydarzenia i zawartości Mediów.
    7. Jeżeli Media zawierają szumy, kurz lub rysy, klasyfikujące je jako Media o niskiej jakości.
    8. Jeżeli wybrana kategoria Mediów jest nieprawidłowa.
    9. Jeżeli Fotograf nieprawidłowo obsługuje serwis FPA.
    10. Jeżeli Fotograf tak wycenił Media, że może to naruszyć dobre imię FPA lub mieć negatywny wpływ na biznes FPA.
    11. Jeżeli Media naruszają prawo.
    12. Jeżeli Media a w szczególności Media z dziećmi nie posiadają odpowiedniego zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku i nie są Mediami do użytku edytorskiego.

§ 3 POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. FPA zobowiązuje się do zabezpieczenia danych osobowych Fotografa. FPA nie będzie używać danych osobowych do innych celów niż tych dla jakich zostały one podane. Dane osobowe wykorzystywane są przez FPA w celu odpowiedzi na zapytania, reklamacje, w celach przesyłania informacji związanych z operacjami oraz w celach ewidencyjnych..
  2. FPA przechowuje następujące informacje: adres IP, czas zalogowania, informacje o odwiedzanych stronach FPA, imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu podany przez Fotografa podczas rejestracji. Dodatkowo FPA rejestruje numery kont jeżeli jest to konieczne do rozliczenia sprzedaży. FPA nie sprzedaje, nie handluje ani nie wypożycza danych osobowych stronom trzecim.
  3. Fotograf może przeglądać i edytować swoje dane osobowe przy użyciu funkcji Profil z menu Fotograf. Fotograf może usunąć wszystkie dane osobowe zgromadzone w serwisie FPA, przesyłając takie rządanie za pośrednictwem formularza kontaktowego lub innej formy kontaktu podanej na stronie Kontakt.
  4. Serwis FPA używa plików cookies (ciasteczek) w celu umożliwienia użytkowania serwisu. Cookies są małymi plikami tekstowymi jakie nasz serwer przesyła na urządzenia użytkowników. Zawierają one informację, która jest wykorzystywana przez nasze serwer web. Fotograf ma prawo do akceptacji lub odrzucenia cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki. Zablokowanie cookies może skutkować wyłączeniem pewnych funkcji serwisu FPA.
  5. FPA stosuje procedury zabezpieczeń fizyczne, elektroniczne i zarządcze, w celu zabezpieczenia danych osobowych Fotografa. Pomimo restrykcyjnego stosowania tych zabezpieczeń, w przypadku nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przez osoby trzecie (tzw. ataki hakerskie) FPA zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić o tym fakcie generalnego inspektora ochrony danych osobowych w nieprzekraczalnym czasie 72 godzin od zidentyfikowania takiego zdarzenia. By zminimalizować to ryzyko Fotograf zobowiązuje się do używania nazwy użytkownika i hasła specyficznego dla konta FPA oraz regularnego zmieniania hasła..

§ 4 CENY

  1. FPA udostępni Fotografowi standardowe narzędzie do wyceniania licencji.
  2. Fotograf może wybrać schemat licencjonowania Royalty Free lub Rights-Managed oraz podać cenę bazową za licencję przesłanych Mediów.
  3. Fotograf może zaproponować własną cenę za oferowane Media.
  4. FPA zapłaci Fotografowi 90% ceny Licencji uzyskanej od Użytkownika a dotyczącej Mediów Fotografa.
  5. Fotograf i FPA będą rozliczać i odprowadzać właściwe podatki dochodowe od sprzedaży na podstawie uzyskiwanych z tego tytułu dochodów. Jeżeli będzie to możliwe Fotograf będzie wystawiał na rzecz FPA faktury na zakupu sprzedanych licencji w terminie 7 dni od daty sprzedaży do Użytkownika. Całkowita wartość takiej faktury, nie może przekroczyć 90% wartości ceny uzyskanej przez FPA od Użytkownika.
  6. W niektórych przypadkach  FPA i Fotograf mogą podpisać osobną umowę kupna – sprzedaży na Media.

§ 5 OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

FPA dostarcza serwis takim, jakimi on jest.  O ile nie jest to określone w Umowie, FPA nie składa żadnych zobowiązań i nie udziela żadnych gwarancji, dosłownie lub domyślnie, odnoszących się do użycia serwisu, jego funkcjonowania lub efektów osiąganych poprzez jego zastosowanie. FPA nie udziela żadnych gwarancji w tym, ale nie tylko, gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do osiągnięcia danego celu. FPA w żadnym wypadku i bez względu na okoliczności nie ponosi odpowiedzialności w stosunku do Fotografa za jakąkolwiek utratę zysku lub straty pośrednie, szczególne lub moralne włączając w to, ale nie tylko, utratę lub uszkodzenie danych, przerwy w działalności przedsiębiorstwa i/lub stratę czasu pracy pracownika. W każdym przypadku całkowita odpowiedzialność FPA nie przekroczy sumy opłat otrzymanych od Fotografa z tytułu sprzedanych Licencji. Zastrzeżenie to stosuje się bez ograniczeń niezależnie od formy zdarzenia czy to kontraktowego czy deliktowego (włączając w to zaniedbania), odpowiedzialności bezpośredniej lub innej i bez względu na to czy taka szkoda była możliwa do przewidzenia.

§ 6 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. FPA ma prawo do natychmiastowego rozwiązania Umowy bez wypowiedzenia w przypadku, gdy Fotograf narusza którykolwiek z warunków Umowy.
  2. Umowa, jej budowa, funkcjonowanie, zakres, ważność i skutki są regulowane i powinny być interpretowane zgodnie z prawem obowiązującym w miejscu rejestracji FPA tzn. w Polsce.
  3. Umowa zawarta jest bezterminowo.
  4. FPA rezerwuje sobie prawo zmiany Umowy jeżeli jest to wymagane. Zmiany będą miały zastosowanie w przypadku nowych Mediów oferowanych przez Fotografa po dacie ich wprowadzenia. Fotograf zgadza się czytać, zrozumieć i akceptować zmiany zanim umieści nowe Media w serwisie FPA.
  5. Umowa i wszystkie dokumenty oraz zawiadomienia z nią związane będą sporządzane w języku polskim a w przypadku transakcji międzynarodowych w języku angielskim i polskim. W przypadku sporów zastosowanie ma język polski.
  6. Jakiekolwiek roszczenia lub spory w odniesieniu do niniejszej Umowy, rozpatrywane będą przez sąd właściwy miejscu rejestracji FPA, z wyłączeniem innych sądów, które mogą mieć prawo do rozstrzygania takich sporów.
  7. Wszelkie pytania i uwagi dotyczące niniejszej Umowy powinny być przesyłane pocztą email FotoPressArt.

Album
1714104143
rozwiń   








Powered by Stockbox Photo® Gallery Software